I uke 20 kommer vi enda ett skritt nærmere tårnkran montasje, og med deler av glasstaket fjernet er det på tide å åpne opp gulvet ned til kjelleren. Gulvet i passasjen vil dermed pigges ned i kommende uke, dette kan dermed medføre noe støy. Siden vi skjærer opp gulvet først håper vi dette minimerer denne støyen.
Rive-arbeidene i kjelleren har gitt gode resultater og områdene rundt tårnkranen er åpnet opp og vi kan begynne å tenke på utgraving til kran fundamentet. kjelleren har den siste uken forandret seg mye på kort tid, vegger har blitt revet, elektro og ventilasjon koblet fra å fjernet.
Ellers i bygget har det også skjedd ting, gjenstående varmepumper blir demontert og anlegget over taket på mezzaninen kan snart fjernes. Rivingen har også pågått i første etasje og her blir det snart ferdig rensket for både elektro og ventilasjon og jobben med riving av vegger og kledning har startet.
Tirsdag ble siste rest av stålkonstruksjonen som skal monteres heist inn i Olav v’s gate og vi håper å bli ferdig med montasjen av dette i løpet av neste uke. Jobben med å støpe igjen gamle utsparinger i dekkene fortsetter og det vil snart ferdigstilles på Olav v’s gate. Når denne jobben er gjort fortsetter samme prosess oppover i etasjene på Fridtjof Nansens plass. Det skal også her forsterkes med stålkonstruksjoner på søyle punkt, og dekkene skal forsterkes med karbonbånd.
Planlegging for innheising av jetpel-rigg og tårnkran fortsetter med fokus på at det skal gjøres raskt og trygt samtidig som naboer og trafikk skal bli minst mulig påvirket.
Riggen mot Olav v’s Gate skal utvides og planleggingen for dette er godt igang, dette arbeidet starter vi ikke opp med før etter årets 17.Mai feiring.